FILMANMELDELSE - NEW MOON

Skuespillere: Taylor Lautner, Kristen Stewart, Robert Pattinson mm.
Regissør: Chris Weitz
Utgivelsesår: 2009
Sjanger: Kjærlighet
Spilletid: ca. 2 timer og 10 min.

Handling:
Etter Bellas skjebnesvangre 18-årsfeiring forlater Edward Cullen (Robert Pattinson) og familien hans den lille byen Forks i Washington i et forsøk på å beskytte henne fra de farene som ligger i deres verden. Når den sorgtyngede Bella soser målløst gjennom det siste skoleåret, nummen og alene, oppdager hun at bildet av Edward kommer til henne hver gang hun setter seg selv i fare. Hennes begjær etter å bli gjenforent med ham gjør at hun tar stadig større sjanser.
Når en tilfeldighet fører Bella ansikt til ansikt med en tidligere dødsfiende, er det bare en inngripen fra en flokk overnaturlig store ulver som redder henne fra en grusom skjebne, og møtet gjør det klart som blekk at Bella befinner seg i livsfare. I et kappløp med tiden lærer hun hemmeligheten til Quileutene og Edwards virkelige motivasjon for å forlate henne. Hun står også overfor en potensielt dødelig gjenforening med hennes kjære som er langt unna det hun har drømt om. Med mer av lidenskapen, tempoet og spenningen som gjorde Twilight til en verdensomspennende suksess er The Twilight Saga: New Moon en gripende oppfølger.

Min mening:
Jeg som twilight fan synes jo filmen er helt herlig! Jeg hadde kjempehøye forventninger til filmen, og den var akkurat så bra som jeg hadde trodd. Man kan jo ha litt forskjellig mening om filmen hvis man er på Team Edward, fordi Edward ikke er så mye med i denne filmen. Jeg synes at denne filmen er mye bedre enn den første! Denne filmen er absolutt verdt å se for alle som er twilight fans og ikke! (enda, haha).

Terningkast:

Har dere sett New moon? Hvis ja, hva synes dere om den?

Susann