FILMANMELDELSE - NEW MOON

Skuespillere:Taylor Lautner, Kristen Stewart, Robert Pattinson mm.
Regissr: Chris Weitz
Utgivelsesr: 2009
Sjanger: Kjrlighet
Spilletid:ca. 2 timer og 10 min.

Handling:
Etter Bellas skjebnesvangre 18-rsfeiring forlater Edward Cullen (Robert Pattinson) og familien hans den lille byen Forks i Washington i et forsk p beskytte henne fra de farene som ligger i deres verden. Nr den sorgtyngede Bella soser mllst gjennom det siste skoleret, nummen og alene, oppdager hun at bildet av Edward kommer til henne hver gang hun setter seg selv i fare. Hennes begjr etter bli gjenforent med ham gjr at hun tar stadig strre sjanser.
Nr en tilfeldighet frer Bella ansikt til ansikt med en tidligere ddsfiende, er det bare en inngripen fra en flokk overnaturlig store ulver som redder henne fra en grusom skjebne, og mtet gjr det klart som blekk at Bella befinner seg i livsfare. I et kapplp med tiden lrer hun hemmeligheten til Quileutene og Edwards virkelige motivasjon for forlate henne. Hun str ogs overfor en potensielt ddelig gjenforening med hennes kjre som er langt unna det hun har drmt om. Med mer av lidenskapen, tempoet og spenningen som gjorde Twilight til en verdensomspennende suksess er The Twilight Saga: New Moon en gripende oppflger.

Min mening:
Jeg som twilight fan synes jo filmen er helt herlig! Jeg hadde kjempehye forventninger til filmen, og den var akkurat s bra som jeg hadde trodd. Man kan jo ha litt forskjellig mening om filmen hvis man er p Team Edward, fordi Edward ikke er s mye med i denne filmen. Jeg synes at denne filmen er mye bedre enn den frste!Denne filmen er absolutt verdt se for alle som er twilight fans og ikke! (enda, haha).

Terningkast:

Har dere sett New moon? Hvis ja, hva synes dere om den?

Susann